fredag 21 januari 2011

Vårkänslor

Ett skepp har kommit lastat, eller iallafall en låda från HM.
En kartong fylld med vårkänslor! T-shirtar, badshorts, årets sötaste vårjacka mm. Förmiddagen gick åt att klä små mannekänger. E glad över sin första egna jacka. Hon har förstås inte varit utan sådan tidigare, men tanken slog mig att hon hittills bara haft ärvda jackor. Hur fina och bra som helst, men vid nitton månaders ålder kan det väl vara på sin plats att få vara första ägare :-)

I är trött på vintern och undrar om det inte sommar eller höst snart? Jag håller med. Jag längtar efter fågelsång, blommor, fika utomhus och mindre baciller i luften. Snön är förvisso försvunnen, men jag räknar med en snar comeback.
På promenaden hem från eftermiddagens trevliga semlefika, kände jag ett sting av vår. Dagarna gör sig lite, lite längre och luften var en smula vårig.

Det är lång väg kvar. Under tiden får vi sniffa nya vårkläderna och drömma oss bort....


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

1 kommentar:

niina sa...

vilken fin liten tjej!:) angående kola tårtan så är det en chilensk kolasås jag använt, den säljes i burk i vår ica butik. På spanska heter den manjar. Det är färdig kolasås. hmm undrar vad den kallas på svenska, har ju inte burken framför mig:( men den använder man ofta i Chile när man lagar tårtor, och har man en chilensk man som jag blir man lätt insatt i sånt:) kram