söndag 9 januari 2011

Garanterat julfritt

Förra söndagen åkte granen. Idag åkte allt annat i julpyntsväg - bortsett från pepparkakshuset som fortfarande är i fint skick. Jag hade ju nånstans tankar om en julgransplundring för barnen det här året, men i och med vår vissna Tannenbaum så fick dom tankarna följa med den ut. Ut i kylan, ut på tippen.
Men jag har lovat I en ceremoni sen tidigare, så det löftet och pepparkakshuset får därför symboliskt vara kvar.

Vet inte vad som flugit i mig, eftersom jag portar julen så tidigt? Burkar ha svårt att slita mig från både gran och stakar. Det blir så tomt utan dom. Kanske kändes det lättare i år eftersom barnen fått nya fina fönsterlampor från tomten? Jo, så är det nog. Nu vill man ha mer. Nya fina lampor i fler av rummen. Är sugen på lite nytt piff, men får se om jag orkar bege mig ut och jaga.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: