söndag 30 januari 2011

Göra en Lena Ph

Igår tog jag med min lilla Personal Shopper in till stan för klädråd. En nittionmånaders gör förvisso inga längre verbala invändningar hurvida det är sitter snyggt eller ej, om färgen är klädsam, om plagget är ute eller inne. Men hon är väldigt tydlig med ja och näää, även om det hänger upp sig på ena ordet ibland (det kan tom vara en hel förmiddag och oftast är det senare ordet mera populärt just nu)

Var på jakt efter den där väskan på HM som jag nyligen sett i en tidning. I butiken hade de ingen aning om vad det var för väska och gav mig rådet att fråga vidare i en "city-butik". Vad är det för fel på köpcentrum? Kan inte de ta in samma varor? Måste man åka in till city-city och trängas på parkeringsplatser som inte finns, för att eventuellt få svaret att de är slut? Nä, så mycket fritid har jag inte som tvåbarnsmamma.
Tog ett shoppingvarv med min PS i hopp om att hitta något skoj att förgylla min garderob med. Men nä - nada. Inte ens nåt fint till barnen hittade jag?!

Vi fortsatte till Stoff och Stil för att leta "stjärntyg". Med väldigt bra framgång dessutom. Där fanns massor med underbara tyger och mönster. Och busslaster av danskar som kommit över från andra sidan sundet. Iallafall kändes det så.
Blev helt stum av alla vackra tyger och skulle kunna gå där i timmar och botanisera och fantisera. Tänk om man kunde göra en Lena Ph! Sy sin egna kläder och kanske nåt till barnen? Sugen på att testa, men väldigt osäker på om jag och symaskinen är riktigt så bra polare... Och väldigt osäker på om tid finnes. Men kanske, kanske...
Vi får se. Sugen på att göra ett försök i allafall. Efter dålig fiskelycka på köpcentrat, kanske det är på denna stigen man ska vandra?


Bilden är lånad från Stoff och Stil.

Inga kommentarer: