onsdag 26 januari 2011

Så mycket man vill göra,

men så lite man faktiskt hinner med.

Mitt dygn skulle behöva ha fler timmar. Inte tio-tolv, utan kanske två-tre? Anser mig ha varit attans effektiv idag, men ändå blev det inte riktigt som jag tänkt mig.

Jag har:

* Tvättat tre maskiner tvätt
* Vikt ungefär lika många
* Kört en diskmaskin
* Frostat av frysen
* Varit på biblioteket med barnen
* Läst böcker med I
* Klippt I hos frisören
* Varit med I på gympan
* Fixat frukost, lunch, mellis och middag
* Badat två syskonkära, men bråkiga barn
* Fyllt på toapapper
* Lagt det äldsta barnen
* Försökt smygäta några bitar choklad. Själva intagande gick galant, men efter en stund lyckades I sniffa sig till en välbekant doft och undrade vad jag hade ätit för kaka? (almost caught).

Jag har inte:
* Vattnat blommorna (Inte idag heller. Snart dör dom)
* Kört in till stan för att köpa en ny handväska. (Sju eller åtta år sen sist. Och nej, skötväska är inte kul längre) Jag var halvvägs men vände pga hungriga barn, lite bensin och troligen tidsbrist.
* Läst min medtagna bok på I´s gympa. (Det var roligare att prata med "mammorna")
* Tömt fickorna på mina nytvättade jeans. Bara hoppas på att det väldigt snart kommer en ny modetrend innehållande mörka kläder med papperstussar på.
* Tagit min dagliga promenad. Jag har lyckats zumba till mig en hälsporre och det gör aj, aj ont.
* Surfat särskilt mycket. Då hinner man ju å andra sidan bra mycket mer.

Inga kommentarer: