onsdag 12 januari 2011

Frystorkat

Mitt gymkort är mer än fryst. Det omges inte bara av en hinna av is, det är helt frystorkat. För så blir saker om de får ligga i minusgrader flera år.

Jag köpte ett 10-kort för fem år sen. Man fick då träna gratis en gång vid inköpstillfället, vilket jag också gjorde. Dagarna efteråt visade stickan på plus och träningen lades ner lika snabbt som snabbt och spontant som gymkortet införskaffats....
Sen har det legat där i frysen. Med ett snabbt upptinande för ETT pilatespass hösten 2007... Nä, man kan inte anklaga mig för att jag hänger ständigt på gymmet. Jag har förvisso gått på ett antal yogalektioner sen dess och varit desto flitigare på den fronten. Riktigt flitig. Men det är kurser och går utöver vanliga gymkortet.

Men nu har jag laddat på nytt inför imorgon. Passet är bokat sen en vecka tillbaka. Skorna är tvättade och hundringen för årliga medlemsavgiften ligger redo på hyllan. Nu är det bara sportbehån och omoderna aerobicsliknande kläder som ska fram... Imorgon gäller det!
Jag kommer absolut inte vara hippast på stället, men vem bryr sig? Mitt mål är att få skaka rumpa och hitta nåt nytt som lockar mig till ett hälsosammare liv.

Inga kommentarer: