måndag 17 januari 2011

Taggad

Tredje uppgiften på min kurs blev godkänd, den lilla tentan likaså. Nu känner jag mig riktigt taggad för att ta mig an den sista stora inlämningsuppgiften. Sen är jag i mål!

Synd bara att lillstumpan inte är lika laddad för sin eftermiddagslur. Hon somnade i vagnen på vägen hem från gallerian och därför känns sömn inte alls intressant nu. Även om hon skulle behöva det.
Det är inte så att jag är sysslolös om hon absolut vägrar att sova. Det finns tvätt som behöver strykas, nyinköpta växter som ska planteras om, mjölk och ägg på väg mot utgångsdatum som skulle kunna förvandlas till en god kaka. Sysslolös, det blir man väl aldrig - särskilt inte som småbarnsförsförälder.

I lördags när mamma var här, tog hon med sig båda barnen upp till deras rum på ovanvåning och lekte länge, länge. För ovanlighetens skull, kom jag mig inte för att ta mig an något utan la mig på soffan och tittade på en dokumentär om "Torgny och Ebba". En kärlekshistoria om Torgny som i tjugoårsåldern friat till Ebba, men hennes pappa sagt nej. Nu, nästan sjuttio år senare, fann de varandra på nytt och kärlek spirade. Så underbart, så sött. Och så himla skönt, att bara ta det lugnt en sen eftermiddag i soffan.

Ikväll är det årets yogapremiär. Känner mig riktigt laddad för detta. Att få fyllas med ny kraft och energi. Och få en härlig avslappnande vila på slutet.

Inga kommentarer: