torsdag 23 maj 2013

Big Ben is calling

Vi kunde varit i London nu.
Jag och han jag är gift med.
På tu man hand. Alldeles gratis.
Spankulerat runt i Hyde Park, druckit after-noon-tea
och pratat till punkt med varandra utan att bli avbrutna.
Ett förbaskat trevligt erbjudande, of course.
Men svårt att akut få ihop med barnvakt och frånvaro på jobb.
 
Så vi är kvar här hemma och andas lantlig luft istället.
Och jag samlar energi, skaffar mig en lätt kräftröd panna,
springer för första gången på drygt två månader,
(behöver jag säga att det var galet tungt?)
och så redigerar jag några bilder från senaste fotograferingen.
 
Det funkar förbaskat bra det med.
Och imorgon är det helg för frun. Bara en sån sak.
 
 
 
 


3 kommentarer:

Bara Sara sa...

Ibland får man inte ihop sitt pussel! Låter som ert alternativ blivit ganska bra ändå! Kram Sara

Helenas enkla vardag sa...

Vilken gullig bild!
Låter ju kul med London......
Hoppas ni får en lika rolig helg hemma!
Kram Helena

A-M H sa...

Hoppas ni kan ha det riktigt finemang hemma iallafall.
:)