tisdag 21 maj 2013

Mina tankar finns hos er


Jag går gång upp och gång ner.
Drar ostrukturerat runt på Icas kundvagn.
Jag är mitt i livet.
Livet pågår. Här. Och nu.
Jag läser inköpslistan om och om och om igen.
Jag ser vad det står, men glömmer lika snabbt.
Jag vet vad jag ska ha, men irrar omkring.
 
För mina tankar är hos er.
Hur jag än vrider och vänder mig, så finns dom där hos er.
Jag kan bara undra hur ni har det? Hur ni mår?
Försöka förstå det ofattbara som hänt.
Hur snabbt ett liv kan slås i spillror.
Hur livet kan hänga på en så skör tråd.

  
Jag tänker på när vi träffades för några dagar sen och allting var sig likt.
Hur vi smaskade på årets första raberberpaj, pratade fyraårstrots
och log åt fyra barn som röjt runt i Big Bro´s byrålåda efter fotbollskostymer.
Jo, alla fyra skulle se ut som fotbollsspelare.
 
Hur vi njöt av värmen och kände en förnimmelse av tiden som mammalediga.
Och att allting var precis som det skulle.
Men nu är ingenting som förut och jag ber till gudarna att du blir bra igen.
Mitt liv fortsätter på nåt konstigt sätt med Kalvinknat, laga mat och matshopping.
Det lyckas ta små pauser i sorgen.
Medans ert har stannat upp.
 

18 kommentarer:

Anonym sa...

Gud i himmelen så fruktansvärt hemskt Therése, naturligtvis allra mest för de drabbade, men även för er, som nära vänner, tänker på er.

Kram
Tina

Queen of Kammebornia sa...

Ibland är livet så tungt och så svårt och så underligt. Stora kramar!

TITTILINA sa...

Tack för er omtanke!

Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Vad fint skrivet om det som är sorgligt. Stor kram till dig!

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

En kram ....Pernilla

Linda sa...

Det är så hemskt när allting som är, plötsligt inte blir som det har varit.

Massor av kramar till dig.
/Linda

Unknown sa...

FinFINA bildet

Louise sa...

Såg bilderna och blev så upprymd för de var så fina, sen läste jag inlägget.
Hemskt, hemskt, hemskt.

En del av mig lever med detta varje dag. Så fort jag står inför ett beslut som rör vardagen och min familj så tänker jag undermedvetet på att livet att skört och att det är viktigt att jag väljer rätt, för mig.

För OM dagen kommer, även om det inte kommer att räcka just då, så vet jag ändå att jag levde i nuet och valde det som var rätt för mig. Jag tänker aldrig men vi kan göra det sen.

Lena - gott för själen sa...

Men usch vad tungt! ❤❤

Kram Lena

Helenas enkla vardag sa...

Oj det lät inte något trevligt! Jag brukar tänka som du när det händer tråkiga saker, ser mig omkring och förvånas över hur ovetande alla runtomkring mig fortsätter sina dagar utan att veta vilken smärta vissa går igenom! Märkligt vad livet kan få plötsliga vändningar!
det är först så vi begriper hur väl vi måste vara rädda om varann och fånga dagen!
Många kramar till dig och de drabbade!
Helena

Life´s Silverlining and I sa...

Så hemskt vad det än är som hänt. Du beskriver känslan som uppstår i en sådan situation så målande och fint. Man får vara glad för varje dag man slipper ha den känslan för jag vet! Denkan dyka upp precis närsom. Stor kram Nilla

Bara Sara sa...

Men oj.. Oavsett vad som hänt, så sorgligt.. Det är så konstigt när sorg blir så stark och man mitt uppe i allt måste hantera en vardag! Stor kram!

Johanna Nilsson sa...

Vet inte vad som hänt men det låter fruktansvärt. Du skriver så fint,sänder många kramar.

Thomas sa...

Mina tankar går till dig, till er, till våra barn som skall försöka förstå. Till den drabbade familjen som aldrig kommer förstå. Ibland finns det inget att förstå då det aldrig borde få ske. Tack för du delar med dig av dina fina ord. Kram Thomas

Ann-Louise sa...

Det är så otroligt lätt att glömma bort att livet kan ändras på en sekund, men blir snabbt påmind om hur skört livet är når man läser eller hör om de som förlorat sina nära. Man fastnar lätt i rutiner och vardag. Säger som Ellen ofta säger; det viktigaste är att alla lever. Det ligger mycket i det... Stora kramar till er och ta hand om er

TITTILINA sa...

Tack alla, för era omtänksamma kommentarer.

Ida sa...

Usch det finns inte ord. Man blir så förbaskat ödmjuk och sen ändå arg på sig själv att ens eget liv snurrar på. Men det måste det ju.
Tänker på er och såklart på dem. Kram!

Editor sa...

Nä, det är inte greppbart det som hänt.
Kram