fredag 17 maj 2013

Mitt i yran

 
Vi beger oss rakt in i yran i Malmö.
I Eurovisionyran.
Med ett hav av människor som trängs 
på gator och torg i tjugoåttagraders värme.
Jag har helt och håller glömt hur värme känns på riktigt
och inser att så här mycket har jag inte svettats sen Cypernresan.


Men klaga det tänker jag banne mig inte göra, 
nä för jag svettas hemskt gärna när jag tänker efter.
Svettas bort några kalorier av Tareqs kladdkaka.
(nä, han var tyvärr inte där idag)
Denna mastodontbit som åker ner i magen,
 samtidigt som jag jagar bort närgångna kråkor som sätter skräck i lil'sis.
Och samtidigt som Big bro försöker prata om kärlek.
"Mamma, nu såg jag ett par till som var ihop"
Eller "Hon var fin. Men nu pratar vi inte mer om det...."
Jag vet inte om det beror på Joroviiiisjonn eller ej,
men det är definitivt love is in the air.

 
Nu hämtar vi oss från yran en stund.
Innan vi beger oss på nya yriga kvällsäventyr.

4 kommentarer:

My everyday life sa...

Mysigt! Imorgon tänkte vi ta oss till Malmö och ta del av yran...under om vi är ensamma ;) Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Så härligt med kärlek och värme! Jag har läst OCH kommenterat hos dig fast det inte har märkts. :( Den där jädrans ifånen och kommentarer. Grrrr. Kram

Lena - gott för själen sa...

Härligt med partystämning i stan! Charmig liten son som iakttar att några är ihop.

Kram Lena

Unknown sa...

Underbara bilder. Du har det bra du (med). Kram