söndag 19 maj 2013

World Baking Day

 
 
Jo så är det.
Stora bakdagen idag. All over the world.
Och eftersom vi ändå har kompisar på kafferep idag,
så måste man ju bara passa på att baka lite.
Så det gör jag och slänger ihop några kladdmuffinsar.
Toppar med grädde och minimarshmallowsar.
 
Sen sitter vi där och smuttar på kaffe och bakverk.
Och pratar om livet, sexårstrots och morgonpromenader som går av stapeln
kvart över fem på morgonen.
Och jag både imponeras och inspireras av det där sistnämda.
Kvart över fem, det är en okristlig tid det.
Men efter klockan sex är okej.
Det skulle jag kunna tänka mig.


3 kommentarer:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Dom där såg riktigt smarriga ut.
Ha en mysig måndagkväll.
Kram Pia

Nellie - the Flying Hippo sa...

Mmm, chipsen var precis så goda som jag föreställde mig. Det gick jättebra även på en måndag. :) Hoppas kakorna var lika goda att äta som de är fina att titta på. Kram

Anna Margareta sa...

Alltså allt för 06 är natten. Era kladdmyffins ser otroligt goda ut. Kram