fredag 3 maj 2013

F som i...

 
....fri fredag, friendship å fika.
 
Livet är allt bra ibland. Eller för det mesta.
Men ibland har man det sådär lite extra bra.
Som t ex när man har en kär gammal väninna på besök en hel dag.
En sån där som man har känt i tjugoett år och som allt som oftast glömmer bort min födelsedag.
En sån där vän som man har djupa och värdefulla samtal med,
 så att man glömmer bort tiden som bara rinner iväg.
En sån där vän som ger mig en kick i baken mot rätt riktning.
 
Sådana vänner växer inte på träd. Det gör dom sannerligen inte.
Och jag är glad över att ha henne och några till av den sorten i mitt liv.
Tack för att ni finns!
 
Kärlek.
 

4 kommentarer:

Bara Sara sa...

Åh jag vet!!! Det är så härligt med vänner, både se som man träffar mitt i livet men absolut de man haft med sig hela livet! Lycka! Kram Sara

Nellie - the Flying Hippo sa...

Håller med! L är en riktigt bra vän, fast vi har inte känt varandra alls lika länge.

Lena - gott för själen sa...

De är bra de där gamla vännerna!

Du missade nåt igår, kan jag säga! Helt galet kul!

Kram Lena

Unknown sa...

Detsamma min vän. Detsamma. Kram