onsdag 29 maj 2013

Lill-lördag

 
Jag har insett att onsdagar är rätt festliga ändå.
Precis som lill-lördag ska vara.
Nu när terminens aktivteter har tagit sommarlov och
jag slutar tidigt så förökas den medhavda barnaskaran hem
med femtio till hundraprocent.
Och så bryter jag mot kostpolicyn och skämmer bort de små med
köttbullsmackor och nybakade muffins.
Sådana som får toppbetyg med ord som "skitgoda".
(men ett sånt ordförråd minitonåringar har nu för tiden)
 
Jamen jag är en bullmamma, jag är ju det. Mycket mera än en städmamma.
Fast det där med extrabarn här hemma och städning hör liksom ihop.
 Jag brukar få ett akut dammsugarryck och springer runt som en hamster
i huset och skyfflar undan värsta kaoset.
Jag menar, det är inte alla föräldrar som stannar i hallen vid hämtning, hallå.
Och jag vill ju för sjutton gubbar, inte ge intryck av att vara en skitpella.
Så det är bra det där ändå. Så att jag får en spark i ändan på städfronten.
 
Men nu slår klockan strax godnatt.
Och jag lyssnar på Martina Haag´s "Heja, heja"
och scannar av årets lista på sommarvärdarna.
Det ser bra ut på den fronten tycker jag. Riktigt bra.
 

4 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ha ha, jag kan riktigt se dig yra omkring och express-städa. 🐹 Det är absolut bästa städmotivationen att folk ska komma och man vet inte var de ska titta! Kram

Anna Margareta sa...

Jag lyssnade på P1 igår när de presenterades och jag håller helt med dig. Det ser bra ut. Och du, att vara bullmamma är väl super. Jag är också en bullmamma. I alla fall hoppas jag det. Kram

Titta in hos Thess sa...

Å vad härligt med an bullmamma till !!!!
Visst måste väll ungarna tycka att det är mysigare med en mamma som hellre kommer med mys fika eller en som kommer farandes med snabeldraken sup i kvarten........eller är det bara mitt dåliga samvete som talar för att jag vet att jag b o r d e städa oftare kanske ;)))))

Kram Thess

P.s Och du .....det är skit gott med köttbulle macka ;)))

Lena - gott för själen sa...

Jaaa, Sommar i P1. Vi pratade just om det idag. Bland det mest avkopplande att lyssna till.

Kram Lena