fredag 24 maj 2013

Trädgårdsterapi

 
Latexpaketerade händer rakt ner i myllan.
Tomatplantor, pelargonier och hortensior som sätts i krukor.
Med stort hopp om att dom ska trivas här hos oss.
Hela sommaren och kanske lite till.
 
Pallkragar som målas, innan fröer i-sista-minuten ska sås.
Hönsgödsel som luktar tvi vale och massor av planteringsjord som det kånkas på.
Det passar mig så rackarns bra idag. Sån där trädgårdsterapi.
Där kroppen får jobba och hjärnan tänka fritt.
 
Jag hoppas att det blir mer av den varan i helgen.
Solsken och trädgårdsterapi.
 


3 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Trädgårdsterapi och kanske ännu bättre än London?!? Det låter underbart och påminner mig om att vi har en sista pallkrage att så i. det är på tiden nu va, att få ner fröerna i myllan. :) Kram

TITTILINA sa...

Tro´t eller ej, men jag tror faktiskt att trädgårdsterapi är bättre för min själ just nu, än London.
Ja nu öser vi ner dom sista fröerna va´?
Kram

Unknown sa...

Det låter härligt! Och vilken ljuvlig bild du tagit! /www.ceciliabergman.se