fredag 31 maj 2013

Nästan som triathlon


Klara instruktioner från dotterns förskollärare inför kvällens sommarshow:
"Kom i god tid, för klockan 18.00 - prick - börjar vi föreställningen."

17.23  Solen skiner, himlen är oskyldigt blå
17.45  Vi slår oss ner på filtarna på förskolans gård.
17.54  Jag försöker ta en porträttbild av en kransbeklädd dotter
17. 55  Inser att kamerans minneskort sitter kvar i datorn därhemma
17.56. Lägger bena på ryggen och kutar hem i anti-springskor.
17.59 Låser dörren och har ett minneskort i byxfickan, hämtar cykeln i garaget
18.01 Hoppar av cykeln på förskolans parkering.
18.02 Svettas nåt grymt.
18.03 Showen börjar och jag är startklar med kameran i högsta hugg.
Made it!

Känner mig grymt nöjd med kvällens korta intervallträning och struntar i långpromenaden
 vid hemkomsten. Även om vädret är förbaskat inbjudande.
Men hey! Jag har ju nästan kört en triathlon redan.
Det är liksom bara simningen som saknas.



5 kommentarer:

Bara Sara sa...

Hihi vill man så kan man! Bra jobbat! Kram Sara

Jennica... sa...

Hahahaha! Härligt jobbat! Och uuuunderbaaaaaar positiv inställning!

Kram på dig!

mitt liv som jag sa...

Haha, ja det blev ju nästan en triathlon, bra jobbat :-).
Hoppas ni har en riktigt härlig helg! Kram Jennifer

Ann-Louise sa...

Glömt minneskortet? Tror jag hört den förr! Men inte värre än det går att fixa. Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Yes, you made it! Kul att du är med på yoga-utmaningen. Kram