måndag 27 maj 2013

Blue mama

1. Mon Ami, Rörstrand, 2. GreenGate, 3. Argentè, Orientel life, 4-5. Kerstin Tillberg, 6. PIP Studios
 
Jag skulle kunna berätta om Mors Dag,
som inte alls var överens med mina illusioner.
Dom som innehöll en dag på divanen och med en mun fylld av praliner.
Fri från stress, konflikter och förpliktelser.
 
Eller skulle jag kunna berätta om hur min promisväninna nästan skrattade sig
till ett nytt ryggskott ikväll. Åt historierna jag drog från den dråpliga gårdagen.
 
Men jag hoppar det. Och fokuserar på trevliga saker istället.
Sådana där porslinsaktiga blå saker som jag vill stuva in i vårt hem.
Han jag är gift med, påstår att vi inte får plats med fler saker.
Men eftersom mina kära familjemedlemmar på en månad kraschat en vas,
en lykta och två andra saker som jag olyckligt nog glömt bort just nu
så tror jag nog att det finns liiiite plats till.
 
Liiite blue stuff, for blue mama?

7 kommentarer:

Sara - Hold on be strong sa...

Fint :)

CreandoPhoto sa...

Alltså, när det gäller muggar finns det alltid mer plats. Jag lovar!! Praktiserar det själv. Tryck, tryck, tryck in det bara! Eller stapla på hyllor och bänkar... :)

...och så blir jag ju rätt nyfiken på morsans dag.... :)

Unknown sa...

Ja, du borde i alla fall kunna få plats att ersätta det som gått sönder :0) vi har också fullt, trist när man vill fylla skåpen med Mon Amie!

mitt liv som jag sa...

Så mycket fint, precis i min smak :). Det är klart att det frå plats lite mer när en del saker gått sönder :).
Ha det gott! Kram Jennifer

Unknown sa...

Har man sagt A så får man säga B!! Berätta om mors dag :o)

Älskar Tillbergs keramik!!

Kram

Titta in hos Thess sa...

Klart att du får in lite nytt,det får man alltid :))))
Och riktigt fina saker har du hittat oxå.

Kram Thess

Ida sa...

Kan lova dig att min mors dag inte heller blev som jag hade hoppats eller rättare sagt förväntat mig. Och inte alls lik den som alla andra verkade blogga, instagramma, facebooka om. Så det var lite skönt att höra!
Kram på dig!