måndag 28 juni 2010

Godissugen

Efter en dag på stranden, brukar jag vanligtvis få ett väldigt saltbehov. Då vill jag bara hälla i mig chips och oliver!
Men inte idag. Idag har jag värsta sötsuget Arne. Och när jag är sugen på godis, då menar jag chokela´!
Har försökt äta både smörgås och god kaka, men inget hjälper so far.

När jag var hos tandhygienisten med E för en månad sen för kost- och tandskötselsråd, informerade hon mig vänligt om att man kan äta en frukt istället när man känner av sötsug. Jag var nära att utbrista vad Grynet brukar säga: FRUKT ÄR INTE GOOOODIS!

Gah! Har en oöppnad Paradiskartong i förrådet och den ligger riktigt risigt till... Behärska dig kvinna, behärska dig!

Kanske bäst att gå och lägga sig och vänta på att anfallet gått över tills imorgon. Eller säga hej till O´hoj-flaskan?

Inga kommentarer: