torsdag 24 juni 2010

Sommarlov

I´s sista dag på dagis är förbi.
Nu är det sommarlov och han ser framemot att börja på nya dagiset till hösten. Inte för att han inte haft det bra på det "gamla" - tvärtom. Han har haft många härlig kompisar där och fröknarna har varit kalas.
Anledningen till att vi byter, är att han kommer tillhöra en (vad vi tror) trevligare skola när det är dags om två år. Har man inte gått på dagiset är det väldigt svårt att komma in på skolan sen, så vi hoppar på tåget nu.

Jag och E har roat oss med lite inköp inför helgen. Eller ja, en runda på Systemet och en tur till leksaksaffären. Och så råkade vi bara hamna i en klädaffär. Dagens fynd - en klänning till mig. Ordinarie pris 299:-, men med lite trevliga rabattkuponger slutade notan på 99:-! Sån shopping gillar vi!

Kan man ha för mycket klänningar?
Nä, jag tror inte det :-)
Det ska erkännas att det kanske blir lite många till lilltjejen ibland. Fast jag tror att jag är i ganska gott sällskap med många andra flickmammor. Det finns ju en hel uppsjö av söta små "dresses"

Dock tycker jag att det är svårare att hitta nåt till sig själv. Förra sommaren ammade jag och då kändes klänningar bökigt på nåt sätt. Detta året unnar jag mig några nya istället, för att ta igen mig från ifjol.

Nu hoppas vi bara att vädret är lika underbart imorgon som idag, så att det blir riktigt klänningväder. Annars är vi så redo vi kan bli - jordgubbarna är beställda, tipsrundan är fixad och blommorna till kransarna plockade.

2 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Flickklänningar kan man inte få för många av. Jag skulle inte behöva köpa en enda till Elsa, för vi har ett lager efter Maja, men ändå kan jag inte låta bli :o).

TITTILINA sa...

Tack Linda, nu känns det mycket bättre :-)