torsdag 17 juni 2010

Kan man ha det bättre?

Nä, jag tror inte det.
Denna dag har verkligen varit toppen, från morgon till kväll!

Jag och E började morgonen med att åka in till stan för att besöka POP-rean. Jag hittade en del men försökte faktiskt tänka lite ekonomiskt och bara köpa det jag verkligen behövde och ville ha, vilket blev en ny flecce till I som han kan ha i höst. Men det är alltid kul och titta lite även om det var smått trångt i affären. Det var ingen superrusning dock, men jag var i gott sällskap med övriga i barnvagnsmaffian som försökte ta sig fram i de smala gångarna utan att krocka. Alla verkade ha gott tålamod, inga sura miner vad jag kunde se iallafall...

Efter att ha hämtat storebror på dagis blev det en tur till playan med några dagiskompisar och deras goa mammor, det är ett härligt gäng.
Det var kanske något blåsigt, men jag tyckte det var alldeles precis lagom. Solen lyste på oss, god fika fanns i väskorna och jag hade en liten tjej som sov ett längre pass i vagnen.
Det är så härligt att få göra sådana här små utflykter i vardagen och I tycker det är toppen att få vara med sina kompisar en stund även efter dagis.

För att toppa denna torsdag blev det lite egentid och middag på restaurang med en väninna ikväll. Det var längesen jag var ute och åt, men inte desto mindre uppskattat för det - tvärtom. Timmarna flög iväg och vi fick prata ostört och äta gott under några timmar. Det borde man göra oftare, mycket oftare.

Ja det har varit en alldeles underbar, underbar dag men nu är det dags att få sova lite. Imorgon väntar nya äventyr...

Inga kommentarer: