måndag 16 augusti 2010

Cancerkarusellen

Just nu läser jag den här boken, Cancerkarusellen.
Den handlar om J´s vän med familj som drabbades av cancer för tre år sen. På sätt och vis känns det lite konstigt att läsa en bok där man känner huvudpersonerna, men boken är så bra skriven att det går inte att låta bli. Bekantskapen med den fruktade sjukdomen blir så stark och man önskar att ingen behövde gå igenom nåt liknande. För en utomstående är det så svårt att förstå hur det är, när man inte själv upplevt detsamma. Så är det ju med allt här i livet - sjukdomar, sorg, barnlöshet, skiljsmässa, ensamhet, arbetslöshet, ja listan kan göras lång.
När jag läser boken känner jag bara hur lyckligt lottad jag är och hur otroligt bra jag har det.

Tack Anna, för att du delar med dig på ett så ärligt och öppet sätt.

Till alla andra säger jag bara: Läs den!



Bild lånad av http://www.annalindvallolsson.se/blogg/

Inga kommentarer: