onsdag 25 augusti 2010

The summer is gone

Augusti brukar tillhöra sommarmånaderna, men i år är det visst annorlunda. Vi brukar njuta av ljumma grillkvällar utomhus tillsammans med våra vänner eller ta ett kvällsdop i havet och sommaren brukar vara som bäst.

Men i år är det som sagt annorlunda. Under min kvällspromenad var de annars välbekanta shortsen och t-shirten utbytta mot långbyxor, tjock kofta och jacka!? Saknaden efter solen var oerhörd och saknaden efter reflexer likaså. The summer is gone och i år kommer tydligen oktober efter juli.... Tänk om man kunde göra ett liknade hopp i efter december, bara hoppa över januari, februari och mars? Den dealen skulle passa mig mycket bättre än att missa augusti och september som egentligen tillhör mina favoritmånader.

Kanske borde jag ge upp hoppet för i år, men jag kan ändå inte låta bli att önska oss ett härligt september med grillkvällar, stranddagar och trevligt sällskap.

Inga kommentarer: