söndag 15 augusti 2010

Sköna söndag

Det ska erkännas att jag dom sista dagarna haft lite slut-på-semester-ångest. Nu är det ju inte så att det är jag som ska iväg till jobbet imorgon, men dessa fyra veckorna har gått så fort och i vanlig ordning så har vi inte gjort hälften av det vi tänkt oss. Det känns lite trist att J ska hoppa på jobbtåget imorgon igen, för det är mycket roligare när vi är tillsammans alla fyra.
Nu vankas det nya morgonrutiner (hur ska vi lyckas komma i tid till nya dagiset på tisdag?), nya kost- och matrutiner (vårt gotteintag håller bara inte i längden) nya motionsrutiner (vilket jag förvisso välkomnar) med mera, med mera...

Jag hade räknat med att denna dag skulle bli fylld av ångest, men så blev det inte alls. Det blev istället en riktigt bra avslutning på semestern.
Först en tur till Skånes djurpark där det var alldeles lagom mycket folk. Barnen var på bästa humör och det var en riktigt skön och avslappnande dag i parken.
Därefter god fika hos våra vänner i Höör - supermysigt och trevligt i vanlig ordning. I var glad och lycklig över att få leka med L igen. E dock lite trött efter för lite sömn under bilfärden dit, samt alla intryck bland djuren.

Somnade gott gjorde de båda på hemresan, nöjda med dagen. Nu har de förvandlats till två pigga små mörtar som inte alls har nån lust att sova...

Själv har jag lagt slut-på-semester-ångesten åt sidan ett tag. Nu tänker jag bara njuta av den mammaledigheten jag har kvar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! Mina tankar är likadana som dina.Niklas började arbeta idag också och jag brukar tycka att det är jättejobbigt,men det gick fint. Nu ska jag också njuta av hösten och mammaledigheten!
Kram