fredag 13 augusti 2010

Dagens lista

Dagens frukost: Havregrynsgröt med mosad banan! Jodå, ibland blir det stora förändringar här hemma
Dagens utflykt: Handla mat odyl på Ica tillsammans med alla andra som bor i byn.
Dagens risktagande: Shopping på Systemet...
Dagens lättnad: ..jag slapp visa leg!
Dagens lunch: Tonfisksallad med pasta
Dagens ingengörsjobb: Sätta på ugnen
Dagens mellis: Kanelbulle och hallonproviva
Dagens tålamod: En man som ville köpa lite saker vi lagt ut på Blocket. Han ville gärna ha dom och jag mejlade över vägbeskrivning och allt, för att sedan få till svar att han inte kunde komma utan vill att jag skulle köra in sakerna till stan!? Nä det blev ingen affär där...
Dagens insats: Inga hjältedåd idag inte.
Dagens fina: Mina fina barn, fast dom är alltid fina.
Dagens middag: Enchiladas med rödvin och lite god efterrätt på det.
Dagens tv: Det blev inget med det. Vi fick äntligen träffa våra vänner som vi försökt få till en dejt med sen i april. Bra mycket trevligare sällskap än burken en fredagkväll.
Dagens skratt: När I inte vill följa med ut på promenad och säger: "Nu får du låta mig leka en stund. I lugn och ro". Ouups, var kom det ifrån? :-)
Dagens överraskning: I åt upp sin kvällsmat alldeles själv! Händer inte alltför ofta.

Inga kommentarer: