söndag 29 augusti 2010

Korv med bröd

Efter förra gångens inställda dejt med föräldragruppen har vi tagit nya tag och laddat om för en ny. Nästan hela ligan var här idag på korvasluringar med bröd och ingen är gladare än vi att det gick att genomföra den här gången. En familj var tråkigt nog sjuka och det blev lite annat bortfall också, men vi lyckades få ihop 14 av 19 och det var bra jobbat tycker jag.

Tänk, för nästan exakt fyra år sen satt vi där alla tio vuxna hos barnmorskan. Fem tjockemagar, tio blivande föräldrar - med oro och glädje inför den stundande förlossningen och att därmed få bli föräldrar. Det var för fyra år sen det. Under den tiden har det tillkommit så många som nio små minimänniskor, så när vi träffas är det fullt ös.

Jag tänker vilken tur vi haft som hamnade i en sån härlig grupp! Jag trivs bra med dom allihop och tycker det är så roligt när vi ses. Det är inte alltid så lätt att få till det med fem familjer, men vi firar 06:ornas födelsedagar tillsammans, har julhygge och däremellan lyckas vi få till en och annan familjedejt.
Jag har insett att för de flesta föräldragrupper är det inte alls så, man kanske umgås med nån man gillar och i värsta fall rinner det ut i sanden när man börjar jobba. Men vi håller fortfarande kontakten efter dessa år och jag hoppas att det blir många år till.


Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: