lördag 14 augusti 2010

Lugn lördag

Regnet öser ner och vi går här hemma och skrotar lite.
Vi hade hoppats på en lördag på stranden, men så blev det inte. Å andra sidan får man lite gjort i hemmet.

Jag har börjat på en ny bok. Ja inte för att den andra är färdigläst än, men ibland är det skönt med lite skönlitteratur också.
Har även sorterat lite barnkläder i högar - kläder som E kan ha framöver, kläder till kusinen, en hög som jag ska försöka sälja på Blocket, en som ska skänkas till vänner och en som jag tänkte skänka till basaren i september där pengarna går till Barncancerfonden. Många högar blir det och sorteringsprojektet blir nog inte avslutat idag.
Det känns bra om saker och ting kan återanvändas. Ibland får jag dåligt samvete över det konsumtionssamhälle som vi lever i idag. I eftermiddags var det en familj här som köpte vårt babyskydd. E har passerat det stadiet nu och det känns ju bra om någon annan vill använda det.

I har varit hos sin bästis och lekt alldeles själv. Stora killen! Han har förvisso varit på två barnkalas själv tidigare, men det här känns ändå stort tycker jag.
Om några år sitter vi själva här hemma på helgerna som två pensionärer. Kidsen vill hellre träffa kompisarna och vi kommer tycka att vi har all tid i världen. På gott och ont. Men det kommer framförallt att kännas lite tomt tror jag.

Ikväll blir det en lugn hemmakväll med lilla familjen. Vi har haft vänner på middag tre kvällar den här veckan och är mycket nöjda med allt trevligt sällskap vi fått.
Så snart väntar grillat, lite efterrätt från igår och sen lite lördagsgodis på det. Snart är semestern slut och då blir det andra bullar!

Inga kommentarer: