tisdag 17 augusti 2010

Tidiga tisdag

För två år sen köpte jag ett par rejäla gummistövlar som jag först och främst tänkte ha på jobbet. Av olika avledningar har dom knappt blivit använda mer än kanske 3-4 gånger. Men idag kom de mycket väl till pass. Himlen har varit öppen sen tidigt imorse och det regnar minst sagt småspik eller kanske tom en och annan större mutter emellanåt... Det blev full mundering och utrustning för att klara av den fem minuter långa promenaden till nya dagiset. Och det behövdes vill jag lova, för att över huvudtaget ta sig igenom förskolans parkering och gård, fick vi stundtals vada i 10-15 centimeter djupa sjöar. Jisses, vad mycket vatten!

Väl inne gick det iallafall bra (vi var dessutom i tid!) och vi var i princip torra bortsett från E som fått lite regn på sig fast att hon suttit i vagnen under dess regnskydd. Men när man blir lite blöt, då kan man ju inte vara på ett bättre ställe än på en förskola så att man kan låna deras torkskåp. Simsalabim.
I har turen att få ha två gamla fröknar på sin nya avdelning, som tidigare jobbat på den förra förskolan. Vilket vi tycker känns väldigt skönt och tryggt. Det finns inte lika många jämnåriga kompisar som på det tidigare stället, men jag hoppas att han så småningom ska hitta nya kompisar och sin plats i gruppen.
Han tycker iallafall att det var roligt där idag och vill komma tillbaka imorgon igen. Ett gott betyg tycker jag.

Inga kommentarer: