onsdag 4 augusti 2010

Lotta på Bråkmakaregatan

Jag tror bestämt att Lotta på Bråkmakaregatan flytta in till oss.
Hon har den starkaste av viljor och kan redan allt själv!? Man får inte mata henne och inte heller borsta tänderna. Hon klättrar upp på allt med bästa självförtroendet. Om brorsan bråkar med henne klipper hon till honom och om hon inte får komma upp i knät eller famnen tar hon tag i ens ben och borrar in sina naglar rejält och knips allt hon kan.
Hon är mästare på att skaka på huvudet och "sjunga" höga ciss precis som Pernilla Wahlgren...
Oj, behöver jag oroa mig över hur det kommer bli på dagis för henne om ett halvår? Eller är det bara trettonmånaderstrots?

MEN...
Hon är också världens gosigaste som älskar att sitta i knät och bara kramas och mysa. Eller klappa storebror fint över håret.
Det finns mycket vilja men såååå mycket kärlek i charmtrollets lilla kropp.
Och jag är övertygad om att hon kommer att komma långt här i livet.



Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

4 kommentarer:

Åsa sa...

Vilket ljuvligt foto. Stark vilja är bra, lite påfrestande för den vuxne bara...

Johanna sa...

Sicken goding!
Jag har glömt bort att små ettåringar också kan vara bestämda.

Gottegrisen sa...

Så underbar!

Anonym sa...

Såå söt! Hoppas vi får träffa sötnosen snart!

Kram,
Helene A