söndag 8 augusti 2010

Höstens intågande?

Vi hade sommarens bästa eftermiddag på stranden igår. Det var så himla gott väder och man vill verkligen inte ge sig därifrån, men strax innan klockan slog fem insåg vi ändå att det var dags att bege sig.
Det var bara så perfekt, lagom varmt uppe på land men ändå tillräckligt för att känna för ett svalkande dopp i det 20-gradiga vattnet. E var på bra humör och lycklig över att få bada. I badade han med, men var nog mest glad över att få träffa sin "strandkompis" (fd dagiskompis) igen.

Idag regnar det här och hösten gör sig återigen lite påmind. Men jag glädjs åt att det ändå fortfarande är varmt i luften, för då finns det hopp om fler soliga stranddagar framöver. Jag är inte riktigt redo för hösten ännu, även om allt mediauppbåd vill låta mig tro det. Man bjuds på höstkatalog från HM och ännu värre overrallreklam i Mama. Nä, jag är verkligen inte där än och tänker skjuta på det ett tag till, även om jag lät mig inhandla årets första höstklänning till E häromdagen.

J har en semestervecka kvar och den hoppas vi få njuta av - bacillfria, i goda vänners lag och med mycket sol.
Idag väntar 4-årskalas på bortaplan för I´s del och sen blir det circus för hela familjen ikväll.


Bild lånad av www.lindex.se

Inga kommentarer: