tisdag 3 augusti 2010

Tonårsfinnar och virus

Vet inte om det är smickrande eller ej att återigen få tonårsfinnar, men vackra är de iallafall inte.
Det blev en tur till Apoteket igår för att införskaffa en lite flaska motståndsrörelse till de små "plopparna". När jag såg att medlet innehöll salicylsyra blev jag lite full i skratt - kanske skulle jag kunna krossa lite Ipren eller liknanade och smeta ut i ansiktet istället? Nu innehåller det ju förvisso acetylsalicylsyra, nära besläktat men ändå? Eller varför inte ta en klunk finnmedel när man har huvudvärk nästa gång? Hihi.. But please, don´t try this att home.

Nu har storebror fått sin beskärda del av febern, vilken var hög igår. Det blev ett besök hos läkaren i förmiddags för halsprov och resultatet; inga streptokocker men elakt virus. Han mår mycket bättre nu (på gränsen till frisk), men morgondagens träff med föräldragruppen fick vi förstås ställa in eller skjuta på obestämd framtid. Känns inget kul om han inte orkar leka med sina kompisar och dessutom vill man ju inte bjuda dom på virus. Tråkigt men sant.

Så nu satsar jag på att få tillbaka mitt sociala liv år 2016, då har förhoppningsvis barnen fått bättre immunförsvar och har jag riktig tur har jag dessutom fin hy utan finnar :-)

Inga kommentarer: