måndag 16 augusti 2010

Mysiga måndag

Det blev en riktigt bra start på veckan och jag styrde bilen, mig och barnen mot Helsingborg imorse (eller iallafall en bit utanför) för att äntligen få träffa min kära "gamla" kollega från Batestiden. Vi stötte ju på varandra på Sofiero härom veckan och bestämde att vi skulle försöka ses snart. Eller som K uttryckte det; "Det vore väl f-n om vi lyckades ses nu när vi båda är mammalediga". Så sant som det är sagt och jag gillar inte när dejter inte blir av utan bara blir prat.

Sist vi sågs var för nästan fyra år sen! Vojne vojne! Och det hade hänt mycket sen sist. Dom har flyttat till nytt hus, fått nya jobb, blivit tvåbarnsföräldar men även upplevt sorg nära inpå. Vi har varit med på precis samma resa, bortsett från nytt boende. Så det var mycket som skulle ventileras och vi hann nog inte mer än en tionde. I tyckte det var toppen och vill hemskt gärna åka dit igen, helst gjort en u-sväng på motorvägen för en snabb retur igen.

Jag är väldigt glad över att det blev av och jag hoppas det blir en ny dejt snart igen.
En riktigt mysig måndag...

Nu laddar vi för morgondagens inskolning på förskolan. McQueentröjan är nytvättad på sonens begäran - han vill vara fin dagen till ära.

Inga kommentarer: