torsdag 27 maj 2010

Alla sova, tyst det är i huset...

Dom små godingarna sover gott i sina sängar och jag är gräsänka. Det är ovanligt tyst i huset och ibland kan det vara skönt. Jag gillar att ha sällskap, men lider inte av att få vara ensam då och då.

Både jag och lilltjejen är piggare nu efter några dagars antibiotika. Eller pigg och pigg, det är kanske inte rätta ordet när det gäller mig. Jag är sååååååå trött av medicinen men känner mig inte så sjuk längre och det är bra. Jag hade faktiskt glömt hur det var att inte behöva snyta sig var 3-5:e minut (nä, jag överdriver inte).

Snart stundar ESC semifinal 2. Tiramisuglassen ligger på vänt i frysen och jag försöker hålla nerverna i schack. För visst går väl Sverige vidare? Eller? Jo det måste hon göra.

För att ladda inför finalen med trevliga vänner på lördag, så "tränar" jag på att lista ut vilka tio som går vidare. Det har blivit en tradition att se finalen med samma vänner varje år (i den mån det går) och att då slå vad om vem vilka länder som kommer fem-i-topp. Man får en poäng om landet är med bland de fem bästa och man får tre poäng om man har rätt land och placering. Nu "råkar" jag ha vunnit två år i rad och har då lite att leva upp till om jag ska behålla hedern.

Kvällens tio-i-topp:
Armeninen
Azerbaijan
Bulgarien
Danmark
Israel
Kroatien
Litauen
Rumänien
SVERIGE
Turkiet

Inga kommentarer: