söndag 2 maj 2010

Sköna maj välkommen

Det blev ingen majbrasa för vår del på Valborg, vi hann helt enkelt inte med det. Det kändes först lite trist (mest för I´s skull) att vi missade det, men det är svårt att vara på två ställen samtidigt. Dagen därpå fick vi dock veta att det inte varit nån brasa p g a vädret och då kändes det helt plötsligt mycket bättre.
Vi hade iallafall en mycket trevlig kväll tillsammans med några vänner med god mat och dricka för dom som nu drack. Ja dvs alla utom jag som erbjöd mig att vara familjens chaufför. Barnen lekte superbra tillsammans och vid halv tolv hittade vi en tvååring, en treåring och två fyraåringar sovandes i värdparets dubbelsäng – så sött!

Igår hade I (och jag som var med på ett hörn) uppvisning i gymnastikhallen för stooooor publik! Själva uppträdet gick ju sådär – vi hade bara fått öva dansen tre gånger och dessutom var Bamse himself där och hälsade på och I kunde bara inte sluta titta på honom. Dansen var mindre viktig.
Fast jag inte var så positivt inställd till detta spektakel från början pga dålig organisation, så måste jag erkänna att det hela faktiskt var himla trevligt. Och om I vill fortsätta med gymnastik ännu ett år, så kommer vi definitivt vara med på nästa uppvisning också.

Det roligaste var nog ändå precis innan vi skulle ge oss iväg. Jag hade ”piratbyxor” på mig och blottade lite av benen. Precis när jag tog på mig skorna insåg jag att jag inte rakat dom! Iiihhh! Inte snyggt! J var snabb att påtala att det var säkert ingen som såg det, medan I pekade på dom ludna och sa: ”Mamma, du har skägg här!”
Japp, det blev in i badrummet snabbare än snabbast för ta bort ”skägget”.


På kvällen hade vi mamma, svärföräldrar och svägerska med man här på lite släktkalas. Tyvärr har varken jag eller J nåt vidare smaksinne nu pga förkylning så det kändes lite vanskligt att bjuda på mat eftersom man inte visste hur det smakade. Men det gick hem och alla verkade väldigt nöjda. Eller kanske bara snälla???

I slutet av förra veckan försökte vi få I att släppa blöjan helt. Han har gärna velat göra nummer två i blöjan och det var inte helt enkelt att få honom att sluta. Men sen i onsdags har han tyckt att det är roligt att själv gå på toaletten och han är så stolt över att han inte behöver de där blöjorna och det fungerar faktiskt fantastiskt bra. Vi är såååå stolta över honom!
Därför var vi på Toys´R Us idag, där han fick välja två leksaker för att han varit så duktig! Behöver jag säga att han tyckte det var paradiset där? Vi kom hem med en sopbil och en buss – lyckan hans är total!

Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

Inga kommentarer: