söndag 30 maj 2010

Lathet i mängder

Det blev inget vidare resultat att redovisa gällande stegmätaren, den var inte tillräckligt "känslig" och räknade inte med alla stegen. Då kändes det helt bortkastat att ha den på. Ska snart ta nya tag med vår andra stegmätare (när jag hittat den).

Idag har det ändå inte blivit mycket till motion. Regnet är på besök igen och då känns det skönast att hålla sig inomhus.
Igår däremot, var det ju riktigt härligt och soligt väder! Hela familjen var på brandstationen där den årliga brandkårsdagen hölls - till min sons och många andra småpojkars lycka! Och det blev inte mindre än tre åkturer med brandbilarna för I´s del. Happy boy! Fantastiskt arrangemang att få provsitta ambulans, bärgningsbil och brandbil - och gratis dessutom!

Idag har hela familjen tagit en välbehövlig "nap" under eftermiddagen. Vet faktiskt inte när det hände senast? Kanske ett halvår sen? Skönt var det iallafall, men jag vet inte om jag känner mig piggare just nu. Men tror nog att det gjorde gott för både kropp och själ.

Vi var hos E´s gudföräldrar igår kväll och tittade på Eurovisionspektaklet. En trevlig dejt med god mat och trevligt sällskap (i vanlig ordning) plus lite betting - Top tre. Den sistnämnda gick ju som i torsdags - sådär. Hoppades att Armenien skulle ta hem segern, men så blev det ju inte. Hade tippat Island som tvåa och Tyskland som trea. Lyckades därmed sno åt mig ett ynka poäng = en delad tredje placering i det här fallet. Det går som sagt utför på den fronten :-) Får ladda om till nästa år och ta nya tag. Vinnare blev värdparets tioåriga son som prickat i Tysklands vinst. Härligt jobbat!

Apropå lathet, så har Markaryds kommun börjat med dessa skyltar. Jag tycker det är fantastiskt! Hoppas att fler kommuner tar efter.


Bilden är lånad från www.markaryd.se

Inga kommentarer: