torsdag 20 maj 2010

Solen tar hårt på en

Ännu en underbar solig och härlig dag. Kan knappt tro att det är sant!
Om jag var frusen igår, så har jag varit det motsatta idag. Vågade helt enkelt inte göra om samma tabbe igen och behöll därför kläderna på.

Men oj vad solen tar. När jag lämnade I på dagis imorse var det ganska disigt och jag missade att smörja in honom. Eftersom det var Förskolans Dag var de ute mestadels och hade det hur trevligt som helst. De hade lekt lekar, festat på glass och popcorn och som pricken över i - fått besök av Doris och Knäckebröderna!!! Dom var där för att rocka loss med alla barnen. Underbart!

Nåväl, efteråt var vi ett helt dagisgäng som hade en härlig dejt på lekplatsen. Ordningsam som jag försöker vara, smorde jag in sonens ansikte men GLÖMDE öronen. Såg det först när vi skulle gå hem och då var det en aningens rött på ena sidan. (dålig-mamma-tankar) Han har inte klagat på något vis, men vi for iväg och köpte kylbalsam iallafall. Det kan vara skönt å ha på.

Känner att solen har tagit på mig också. Kanske inte i ansiktet, men jag är så galet trött. Så nu är det dags att krypa ner under täcken och hoppas på en god natt.

Inga kommentarer: