söndag 23 maj 2010

Home alone

Igår eftermiddag flydde mina godingar hemmet inför kvällens tjejmiddag.
I ville egentligen stanna kvar för han trodde att det skulle komma barn på festen, men jag förklarade för honom att det var bara tanter (mammor). Han köpte det resonemanget och en stund innan familjen begav sig iväg, sa han: "Hälsa tanterna!" Han är ju bara för rolig. Och lite lillgammal ibland.

Vi hade jättetrevligt och jag fick många superfina presenter. Jag fyllde halvjämt för ett tag sen och ville ta tillfället i akt och fira lite. Ingen stor baluns, så en tjemiddag kändes alldeles lagom. Eftersom mina vänner bor utspridda i landet, är det extra kul å samla ihop ett gäng, vilket inte blir så ofta.
Det var bara så himla skönt att få sitta ner och äta i lugn och ro och prata med det trevliga sällskapet. Tjejmiddagar borde man faktiskt ha lite oftare!

Som en extra bonus fick jag dessutom sovmorgon! Eftersom familjen sov i farmor och farfars hus, lyckades jag sova sju timmar i ett sträck! Det var längesen sist, men det gjorde gott för själen. Fast det ska erkännas att det var lite tomt i sängen när jag vaknade och jag var väldigt glad å se min trio när de kom hem några timmar senare.

Stort tack tjejer för ni var med och gjorde min kväll så trevlig!

Nu ska jag hugga in på lite rester; chips, röd vin och lite tårta :-)

Inga kommentarer: