onsdag 12 maj 2010

Morgonstund har guld i mund

Fast kanske inte den här morgonen.

Fick börja med en frukostdejt med Iprenmannen. Inget vidare sällskap till en början, men efter ett tag så blir allt roligare.
Kom samtidigt ihåg nattens kissolycka och att vi bara tvättade av sonen lätt då med vatten. Det kändes grymt att ta in honom i duschen i ovaket tillstånd mitt i natten, men jag vill absolut att han ska vara ren och lukta gott innan dagis. Hann inte längre i tanken förrän E bajsade. Hon hade bara blöja på sig och på vägen tilll skötbordet lyckades både jag och hon bli nerkladdade... Klockan halv nio - då brukar vi vara klädda och börja förbereda oss för avfärd lite smått.
In med ett barn i taget för tvagning och sen en rejäl skrubb på mina kladdiga armar.

I lyckades sen ramla två gånger när han skulle klä på sig - trösta trösta trösta...
E passade under tiden på att äta lite på en bok och en pappersask - stop it, stop it, stop it... Och sen blev hon arg för att jag gömt toarullen och för att hon inte fick roa sig med avfallspåsen...

Ut i regnet och promenad ner till dagis. Tjugo över nio (tjugo minuter försent) gjorde vi entré på förskolan - hela och rena och någorlunda torra.

Tja, säg den barnfamilj som inte varit med om detta? Lite körigt, men nu laddar vi om med te och choklad till mig och lite mosad banan till E.

Ha en trevlig dag! Det ska vi försöka ha.

Inga kommentarer: