onsdag 19 maj 2010

Väderomslag


Vilket fantastiskt väder morgonen bjöd på! Äntligen! Solen och värmen är såååå välkomna! Och varmt på riktigt var det också, kände hur mig svettpärlor försökte hinna ikapp mig på min promenad i bara kortärmat. Lovely - för jag hade nästan gett upp hoppet om sommaren....

Under vinterhalvåret skulle jag nog kunna bo i vilken svensk stad/ort som helst, nästan iallafall. Då känns det som att det kvittar. Men att få bo utmed kusten resten av året, känns verkligen underbart! Att få ha närheten till stranden så man kan sola och bada eller bara ta en picknick och njuta, det är livskvalitet.

Efter dagis begav vi oss till beachen där vi mötte upp I´s kompis med familj. Vi hade med oss lite mellis och det var riktigt skönt där, trots några hotande grå moln som letat upp just oss. Men på fem minuter blev det plötsligt kallt - väldigt kallt! Jag som trodde det var sommar hela dagen idag, fick linda in mig i sällskapets två medtagna badlakan. Såg förmodligen inte klok ut (och nä, det finns inga foton på det) men det höll mig hyfsat varm iallafall.

Bilderna får inte kopieras eller användas utan min tillåtelse

1 kommentar:

Åsa sa...

Ljuvligt foto. Härligt att ha havet så nära. Det saknar jag.