måndag 24 maj 2010

Antibiotika x 2

E har inte varit sig själv sista veckan. Hon har sovit dåligt om nätterna och varit lite ledsen ibland. Inte alls som när hon haft öroninflammationer tidigare, för då har hon verkligen gallskrikit i timmar fast vi burit henne.
Nu har hon fått en omgång Alvedon och sen har det varit okej. Jag har väl trott att det är tänder som spökar (en håller på att ta sig upp) eller att hon haft lite vätska bakom örat. Men i torsdags tillkom både ögoninflammation och även feber på kvällarna, så det känns ju som att hon har nåt skit i kroppen.

Jag lyckades få en akuttid till henne på Öra-Näsa-Hals direkt på morgonen och även en tid till mig på onsdag. Jag blir ju inte av med min förkylning och har gått och dragit på denna i sex veckor nu. Jag är inte den som söker läkarhjälp åt mig själv i första taget när det gäller förkylningar, för de brukar ju ge med sig av sig själv. Men den här känns verkligen inte som en vanlig variant.

E visade sig ha dubbelsidig öroninflammation och när sjuksyster berättade för doktorn att jag fått en tid på onsdag kollade han mig på en gång istället - kraftig bihålsinflammation! Vilken tur att vi kontakta läkare och att de var så snälla och klämde in oss idag. Jag tycker verkligen att de är superduktiga där och man känner sig trygg över de diagnoser och behandligar som ställs.

Nu ska jag och lilltjejen kurera oss så gott vi kan, så att vi snart blir friska ordentligt.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Krya på er!

JennyB sa...

Åhhh, stackars er!
Krya på er!
Kram

TITTILINA sa...

Tack söta ni!
Jag tror att det vänt och vi är på rätt väg.
Kram