lördag 15 maj 2010

På vift

Dagens bilfärd var planerad till de småländska skogarna med ett kort stopp i Örkelljunga för att återigen träffa SjörövarMange och Katta Pirat. Vädret såg allt annat än lovande ut - det hällregnade i princip hela bilfärden och utomhuskonsert kändes inte så spännande. MEN, när vi kom fram bjöd vädret på uppehåll och som ett extra plus i kanten var konserten i ett stor tält.
Vilket ös - det var bara att rocka loss! I gungade med i låtarna och hängde med i alla rörelserna. Jag måste erkänna att det var en smula bättre idag än förra gången, trots en mindre publik.

Min kära småländska vän blev tråkigt nog sjuk, så vi fick ställa in vår dejt och stanna i Örkelljunga över natten. Lite vemodigt, men som plåster på såren tog vi tillfället i akt och undersökte den lokala "festivalen".
Fantastiskt vad det var många människor som jag kände igen och inte sett på kanske tio-femton år! Det var som om alle man gått ur husen och kanske tom tagit sig hem till sin gamla hemort. Många ansikten var bekanta men svåra att placera, men hur som helst så insåg jag att dom blivit gamla! Och att jag blivit gammal! Alla hade åldrats och såg inte längre ut som tjugo! Mer än möjligtvis jag då, som fortfarande måste visa leg på systemet :-)

Vi hade iallafall en trevlig helg där. I var lycklig över att få digga till Star Pilots live, åka karuseller och sist men inte minst - få sitta bakom ratten på en RIKTIG POLISBIL! Oj, oj, oj vilken stolt kille som spatserade på gatorna sen.
Och framförallt fick vi träffa mamma lite mera också.

Tänk att det kunde vara så trevligt i mina gamla hemtrakter.

Inga kommentarer: