fredag 28 maj 2010

Sjöblöt

Tycker att det blir en hel del spring om dagarna som mammaledig och är därför nyfiken på hur mycket jag egentligen rör på mig. Rotade imorse fram en stegmätare och kedjade fast dom i byxorna.
Man ska tydligen gå 10.000 steg per dag för att må bra och behålla sin hälsa. 12.000-15.000 steg för att gå ner i vikt och 30.000 steg för att öka sin kondition. Det sistnämda tror jag inte ett dugg på för min del, men kanske 10? Med tanke på hur fel jag gissade igår, finns det väl risk att detta också är helt åt skogen.

Hur som helst, har vi varit på promenad till affären. Vi behövde kanel till eftermiddagens planerade bullbak, marinad till kvällens grillning och förstås lite lösgodis!
När vi lämnade hemmet duggade det lite skönt sommarregn och det kändes helt okej. Men efter att ha shoppat klart och vi gjort oss färdiga för avgång hemåt var det allt annat lite duggande.... Det regnade ganska rejält. Lugnt tänkte jag och drog över regnskyddet på vagnen och började leta efter paraplyet. Till ingen nytta alls, för det fanns verkligen inget. Väntade kvar en stund men insåg att sånt här kan ta timmar och dagar i värsta fall. Så det var bara bege sig ut och bli sjöblöt under min 2 kilometerstur. För sjöblöt blev jag, så pass att jag önskade att jag hade vindrutetorkar framför mig ögon. Mascaran rann hej vilt och när jag kom hem liknade jag mer Frankensteins monster än nån annan.

Nu stannar vi inomhus resten av dagen.

Inga kommentarer: